Geografie
Odată intrat în Casa Montessori, copilul este interesat de limbaj, de lucruri reale, de explorare senzorială, şi într-un mod profund, de propriul lui univers. Prin materialele de geografie, copilului i se oferă tabloul trăsăturilor lumii lui fizice – care este o sferă, compusă din suprafeţe de uscat şi de suprafeţe de apă, care la rândul lor au diverse forme şi că aceste forme au denumiri.
Apoi mai multe date – că suprafeţele de uscat se numesc continente, iar cele de apă sunt numite oceane. Apoi că oceanele şi continentele au nume. La această vârstă copilul se află într-o periadă senzitivă de nevoie pentru ordine, iar materialele de geografie îi asigură posibilitatea de a explora multiplele niveluri ale ordinii stabilite la fiecare vârstă pe măsură ce percepem şi clasificăm elemetele planetei noastre, organizându-le pe ţări, provincii, state, fiecare cu propria formă, cu numele, cu capitala şi cu drapelul proprii. Când copilul ajunge la următorul nivel de dezvoltare, timpul petrecut cu explorarea intelectuală, vremea întrebărilor precum de ce, când, unde despre toate lucrurile şi toate informaţiile absorbite prin explorarea sa senzorială asigură o bază solidă pentru acesta să redescopere ceea ce cunoaşte deja. Iar acum este capabil să integreze caracteristicile fizice ale uscatului şi ale apelor, să înţeleagă acţiunile umane trecute şi prezente care s-au răsfrânt asupra acestora şi să devină conştient de dependenţa şi de responsibilitatea omului faţă de habitatul pe care îl împarte cu o pleiadă de alte forme de viaţă.