Infant 0-3 ani

 Infant 0-3 ani

 

Demersurile continue de la Nienhuis Montessori au determinat extinderea gamei de materiale. Cercetarea îndelungată şi consultarea unor experţi în domeniul educaţiei copiilor de vârstă mică au avut ca rezultat introducerea unei linii noi şi unice de materiale Montessori destinate copiilor de 0-3 ani.

Fiecare nouă fiinţă umană, de la concepere până la maturitate, se formează procurându-şi din mediul înconjurător (pântec, casă, şcoală, comunitate) materialele de care are nevoie pentru construirea proprie. Noi adulţii pregătim şi punem la dispoziţie aceste medii pe care se bazează activitatea copiilor şi împlinirea potenţialului acestora. Clasa Montessori este pregătită pentru a-i ajuta pe copii să-şi îndeplinească scopurile într-o manieră proprie, indiferent dacă o numim studiu sau joacă. Treptat copiii îşi descoperă calităţi pentru care nu le este acordată încredere de obicei, precum concentrarea intensă şi atenţia cu o durată surprinzătoare; exactitatea şi mişcarea precisă; simţul ordinii; efortul maxim chiar şi din partea celor mai mici; auto-disciplina şi respectul pentru ceilalţi; calmul şi amabilitatea; şi o evidentă bucurie de a lucra. Joaca este lucrul copilului. Obiectul eforturilor acestuia este crearea adultului în care se va transforma. Copilul arată în mod clar o nevoie interioară de a afla despre sine şi despre lumea din jur. Acesta îşi doreşte foarte mult să-şi dezvolte inteligenţa, să înveţe să-şi controleze mişcările cu precizie, să exploreze şi să-şi ordoneze impresiile despre lumea din jur, să devină independent şi responsabil. În primele două luni de viaţă, copilul, ieşind din confortul pântecului, învaţă să aibă încredere în noua lume exterioară. În timpul celorlalte luni ale primului an de viaţă, copiii învaţă să aibă încredere în ei înşişi: „Pot să fac, sunt capabil.” În următorii doi ani, aceştia îşi confirmă faptul că pot acţiona în cadrul lumii din jur: „Sunt valoros, pot contribui.” Scopul general, unul care pune în umbră scopurile specifice ale „programelor educaţionale”, este acela care vizează stima de sine profundă şi o imagine de sine sănătoasă, fericită şi puternică. Fiecare clasă reprezintă un mediu pregătit special pentru a sprijini nevoia copilului pentru activităţi cu scop. Reprezintă o casă a copiilor: mobila se mută cu uşurinţă, tablourile sunt agăţate la nivelul ochilor copiilor, plantele pot fi udate cu uşurinţă de către copii. Chiuveta nu este una de jucărie, ci una reală, dar de o mărime potrivită copiilor. Există multe materiale create cu atenţie pentru a întâmpina interesele naturale ale copilului. Atmosfera este una pozitivă, prietenoasă şi fără competiţie. Materialele destinate copiilor foarte mici pot părea simple, însă acestea sunt create cu precizie, pe baza a multor ani de observare, experimentare şi studiu.

Subcategorii